Instagram Youtube Pinterest LinkedIn

Baterie łazienkowe PURI zdobyły nagrodę Red Dot

Jednym z laureatów tegorocznej najbardziej prestiżowej europejskiej nagrody w dziedzinie wzornictwa produktów - Red Dot Design Award, jest marka RAVAK. Nagroda Red Dot Winner 2020 została przyznana najnowszej kolekcji baterii łazienkowych Puri, którą zaprojektował czeski designer Kryštof Nosál. Warto zaznaczyć, że już na początku tego roku nowa seria armatury łazienkowej Puri zdobyła inne cenne wyróżnienie przyznane przez jury międzynarodowego konkursu iF Design Award 2020.

Baterie łazienkowe PURI zdobyły nagrodę Red Dot 2020

Dominującym motywem nowej serii baterii łazienkowych PURI jest okrągły profil cylindra. „Inspiruje mnie styl wolny od wszystkich zbędnych elementów. Zaokrąglone krzywizny tworzą korpus baterii, której minimalistyczny kształt wyróżnia się czystą i surową formą poszczególnych elementów” – wyjaśnia autor Kryštof Nosál.

W ramach kompleksowego zestawu obejmującego najczęściej używane baterie łazienkowe (dwa typy baterii umywalkowych, baterię termostatyczną i wannową) RAVAK prezentuje unikalne techniczne rozwiązanie dla baterii wannowej. Zewnętrzny korpus baterii został wizualnie pozbawiony przełącznika, a jego funkcję przejęła obrotowa, ceramiczna głowica. Całe sterowanie baterią, w tym przełączenia funkcji wanna/prysznic oraz ustawienie temperatury wody, jest kontrolowane przez przesunięcie uchwytu w prawo lub w lewo. Użytkowanie baterii jest bardziej przyjazne dla użytkownika, a brak widocznego przełącznika dodaje produktowi urody. Ponieważ każdy wyjątkowy rezultat wynika z bezkompromisowej jakości wszystkich elementów RAVAK w procesie produkcji wykorzystuje tylko komponenty wiodących europejskich marek, dzięki czemu zapewnia przedłużoną pięcioletnią gwarancję na wszystkie modele baterii z kolekcji PURI.

Nagroda Red Dot została ustanowiona w Essen w Niemczech w 1955 roku. Zgłoszone produkty oceniane są przez jury składające się z 40 niezależnych projektantów, wykładowców i wyspecjalizowanych dziennikarzy, którzy mieli za zadanie ocenić tysiące zgłoszonych produktów podzielonych na 49 kategorii według następujących kryteriów: innowacyjność, ergonomia, funkcjonalność, żywotność i odpowiedzialność za środowisko, a także ich symboliczna i emocjonalna wartość.